KAKOLU KREP KESECİKLER:)




En başta herkesin yeni yılını kutlarım ve hayırlı, uğurlu, huzurlu, sağlıklı bir yıl olmasını dilerim. Zaman o kadar hızlı geçiyor ki  ömrümüzün aslında ne kadar kısa olduğunu hatırlatıyor bize. Bir taraftan da acısıyla, tatlısıyla yaşamaya  mecburuz. Hayat devam ediyor. Allahım hepimize hayırlı , sağlıklı ömürler nasip etsin inşallah..
Bu tarifim de epeydir arşivde bekleyenler arasında yer alıyordu. Ne kadardır bekliyordu ne siz sorun ne ben söyleyim:)  Sizlerede öyle oluyor mu bilmiyorum ama bilgisayarın başına oturup bir şeyler yazmak bana bazen mutfağa girip birşeyler denemekten daha zor geliyor. Bu biraz tembellikten en çokta omuz ağrılarımdan kaynaklanıyor sanırım. Sayfalarca dolu dolu  yazı yazan arkadaşlarıma bazen bir imreniyorum bende coşup oturuyorum bilgisayarın başına ama oturmam ile kalkmam malesef bir oluyor:)) Napalım canımız sağolsun bende yazabildiğim yere kadar iki satırda olsa yazarım:) Neyse bu seferde lafı fazla uzattım geçeyim tarife:)  Bu tarifi sevgili  Disalin sayfasında görmüştüm.  Günüm için değişik tarifler ararken  rastladığım içinde denememek mümkün olmadı:)  Arkadaşımında yaptığı gibi şık ve lezzetli. Ben denedim beğendim denemek isteyenler için hemen tarif burada;)

MALZEMELER:


KREPİ İÇİN:
2 Yumurta
2 Yemek kaşığı kakao
1,5 yemek kaşığı toz şeker
1 Su bardağı süt
1 Su bardağı un
Bir limon kabuğu rendesi
1 Yemek kaşığı sıvı yağ( Tavayı yağlamak için)

KREMASI İÇİN:
3 Su bardağı süt
2 Yemek kaşığı nişasta
2 Yemek kaşığı un
1 Yumurta sarısı
1 Su bardağı şeker
1 Paket vanilya
1 Paket krem şanti

YAPILIŞI:
İlk önce kremasını hazırlayalım. Vanilya ve toz şanti hariç tüm krema malzemeleri bir tencereye konur iyice karıştırılır ve ocağın altı açılır. Muhallebi kıvamında kremamız pişirilir. İnmeye yakın vanilyası eklenir ve karıştırılır. En sonda toz halinde kremşanti eklenir ve mikserle çırpılır  ve  bir tarafa bırakılır. Diğer yandan krep malzemelerimiz karıştırılır. Teflon tavamız bir kereliğine olmak üzere bir yemek kaşığı  sıvı yağ ile yağlanır fazlası peçete ile silinir. Tavamıza bir küçük kepçe ile krep hamuru dökülür ve önlü arkalı pişirilir. Tüm krep hamurumuz piştikten sonra arasına harladığımız krema koyulur ve ağızları büzüştürülerek kürdanlar takılarak kese şekli verilirve servis tabağına alınır. Görüntüsü çok şık çocukların çok hoşuna gitti şimdiden afiyet olsun..

7 yorum:

kimsiniz dedi ki...

sunumun harika olmus canim kaydediyorum, yakinda yapabilirim, ellerine saglik canim :)

Unknown dedi ki...

çok şık bir sunum olmuş ellerin dert görmesin sevgiler

Unknown dedi ki...

değişik ama lezzetli görünen bir şey ellerine sağlık sevgiler

anne eli gibi dedi ki...

çok şık bir sunum olmuş,ellerine sağlık,sevgiler...

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

çok şık olmuş hemşerim ellerine sağlık,izlemeye alamadım malesef seni ama deneyeceğim yine sevgilerimle

ihlamurcum dedi ki...

Gerçekten çok şık olmuşlar, elinize sağlık

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

krep ve çukulata aşkına....çok güzel olmuş...ellerinize sağlık...

Yorum Gönder