MUHALLEBİLİ MUSKA TATLI


Laz böreğini sever misiniz bilmem? Biraz zahmetli bir tatlıdır ama tadına da doyum olmaz.:) Bu muska tatlının yapımı  laz böreğinden çok çok kolay ve tadı da laz böreğine  bence çok çok yakın:)) Hafif , kolay bir tatlı olsun derseniz aklınız da bulunsun;) Bu tarifimi sevgili elife çay, kahve bahane etkinliğine yolluyorum. Ve kendisine kolaylıklar diliyorum...

MALZEMELER:

(15 TANE İÇİN)

15 Tane baklavalık hazır yufka
Bir küçük kase ayçiçek yağı


Muhallebi için:

 3 Çorba kaşığı un
1 Paket vanilya
2 Su bardağı süt
3 Çorba kaşığı tozşeker
1 Yemek kaşığı margarin

ŞERBETİ İÇİN:

2 Su bardağı şeker
2 Su bardağı su
Bir ince dilim limon



YAPILIŞI:

Bir tencereye tüm muhallebi malzemelerimizi koyalım ve  muhallebi kıvamında pişirelim. Daha sonra muskalaroımızı hazırlayalım. Bunun için önce ilk yufkamızı tezgahımıza serelim. Üzerini fırça yardımı ile yağlayalım ve üzerine ikinci yufkayı serelim ve yağlayalım. En son üçüncü yufkayıda serelim ve yağlayalım. Bu üst üste koyduğumuz ve yağladığımız yufkaları şerit halinde üç parçaya keselim. Her parçaya bir tatlı kaşığı  kadar hazırlamış olduğumuz muhallebiden koyalım ve muska şeklinde saralım. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize muskalarımızı dizelim. Kalan yufkalarımızıda aynı şekilde yağlayalım ve saralım. İşlemimiz bitince 180 derecede ısıtılmış fırında pişirelim. Muskalarımız pişerken şerbetimizi hazırlayalım. Bunun için tüm malzemelerimizi  bir tencereye koyalım ve kaynatalım. Muskalarımız ılıkken ılık şerbeti üzerine dökelim. Üzerini istediğimiz gibi süsleyip servis edelim.. Sevgiyle kalın..


17 yorum:

made in funda dedi ki...

CANIM HARİKA BİR TATLI OLMUŞ BU.SÜPER.ELLERİNE SAĞLIK...

Unknown dedi ki...

canım tarifini alamadım herhalde bloğunda koruma var. e mail adresim elif.1118@hotmail.com eğer bana buradan gönderirsen yayınlayabilirim sevgiler

u.aydin dedi ki...

evet laz boregine bayilirdim ama milfoyle yapilanina.ellerine saglik bunlar harika gorunuyor.sevgilerle.

Unknown dedi ki...

canım şu an hotmailde sorun varmış en kısa zamanda tarifini yayınlayacağım heber vereyim dedim sevgiler

Disalce dedi ki...

yemedim bende ama çok merak ederim...bu tarif nefiss....deneyip tatmak lazım...:)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nefis görünüyor, deneyeceğim inşallah. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ayyy nefis görünüyor canım yaaaa:)
ellerine sağlıkk:))

Doyumluk.... dedi ki...

Olsada yesek :)eline sağlık.

pembe kekik dedi ki...

Süper görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık tarifin yayında canım teşekkürler katıldığın için. etkinliğimiz şubatın 22'sine kadar devam ediyor yine beklerim sevgiler...

Peygamberim İzinden dedi ki...

Hoşgeldin benim mutfağıma her zaman beklerim ilham perilerime bir kişi daha eklendi blogun çok güzel tebrik ederim :)

müjde dedi ki...

Canım çok güzel olmuşlar.Ellerine sağlık.Sevgiler...

yildiz dedi ki...

Laz böregini ne yemek nasip oldu ne de yapmak.
Ancak netten bakiyorum.
Ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun

susamcorekotuFeriha dedi ki...

çok güzel bir fikir:)) eline sağlık,hayırlı cumalar sevgiler

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ooooyyyyy ben bu tabağı aldım
hiç arama canım
.)
ellerine sağlık muhabbetle kal.

Esma Zeynep dedi ki...

güzel görünüyor ellerinize sağlık... Umarım bende böyle şeyler yapabilecek kadar gelişirim.

Nigar SARGIN dedi ki...

Takibe aldım canım renkli bloguna bayıldım ama bu tarifi incelemeden geçemedim.Ellerine sağlık.Sevgilerimle;))

Yorum Gönder