TOST EKMEĞİ TATLISI;)



Tost ekmeğinden de tatlı mı olurmuş demeyin. Hemde öyle bir olur ki parmaklar bile şapur şapur yalanır:)) Denemek isterseniz hemen girin mutfağa ve sürekli yapılacaklar listesine şimdiden ekleyin:) Yapılışı zor gibi ama çok oyalamıyor gözünüz sakın korkmasın ;) Bugüne kadar bende tost ekemğini kahvaltılık olarak ve kanepe yaperken tüketiyordum. Ama artık  bu tariften sonra  daha çok tatlı olark tüketicem ;)

MALZEMELER:
(22 tane)
1 Paket tost ekmeği(Tercihen uno marka)

KREMASI İÇİN:

2.5 Su bardağı süt
3 Yemek kaşığı nişasta
3 Yemek kaşığı şeker
1 Poşet toz krem şanti


MANTOSU İÇİN:

3,5  Yemek kaşığı un
1 Çay bardağı su

KIZARTMAK İÇİN:

Ayçiçek yağı

ŞERBETİ İÇİN:

1 Su bardağı şeker
1.5 Su bardağı su
Bir ince dilim limon

YAPILIŞI:



İlk önce şerbetimizi hazırlayalım. Bir tencereye şekerimizi, suyumuzu ve ince dilim limonumuzu koyalım ve kıvamına gelinceye dek kaynatalım. Bir köşede ılımaya bırakalım. Daha sonra tüm krema  malzemelerimizi bir tencerede iyice karıştıralım ve ocağın altını yakalım. Muhallebi kıvamında pişirelim ve ocağın altını kapatalım. Kremamızın ilk sıcaklığı çıkınca hemen toz şantimizi boşaltalım ve mikserle 3 dakika kadar çırpalım. Diğer yandan tatlımızın mantosunu hazırlayalım.  Unu bir kaba alalım ve kontrollü birşekilde suyumuzu yavaş yavaş ekleyelim. Kek harcı kıvamına gelinceye kadar su ekleyelim ve topaklanmasın diye karıştıralım.  Kızartma tenceremizin yarısını geçecek kadar sıvıyağ koyalım ve altını yakalım.Şimdi tatlımızın son aşamasın da tost ekmeklerimizi merdaneyle inceltelim kenarlarını çıkartalım. Tost ekmeklerimizin inceltme işi bitince aralarına kremamızı sürelim ve rulo yapalım. Yaptığımız ruloları hazırladığımız unlu karışıma batırıp çıkartalım. Una buladığımız ruloları kızaran yağımızın içine atalım. Tüm rulolarımız bitinceye kadar işleme devam edelim. Rulolarımızın ilk sıcaklığı çıkar çıkmaz şerbetin içine atalım. Şerbetini çekerçekmez çıkartalım ve servis tabağımıza alaım. Üzerini istediğimiz gibi süsleyip ılık servis yapalım. Ben çikolata eritip gezdirdim üzerine mükemmel oldu;)  Afiyet olsun..









20 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

gerçekten harika görünyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık güzel ve hafif bir tatlı olmuş notlarıma kaydettim en yakın zamanda deneyeceğim

umutluhayat dedi ki...

çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.bu arada bende konyadanım,hemşehri sayılırız.sevgiler.

anne eli gibi dedi ki...

değişik bir tarifmiş ellerine sağlık ama bu şekilde çok yağ çekmez mi acaba?

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Olur olur bilirim :))))
Salatasında oluyor hatta :)
Ellerine saglık misler gibi görü nüyor üstelik
Cok sevgiler

Hatice dedi ki...

çok değişik bir tatlı, sunum da çok şık, ellerine sağlık canım, sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor. Eminim ki tadıda çok güzeldir. Siteni ilgiyle takip ediyorum. Çok orjinal tafiler buluyorsun. Ayrıca resimlerinde süper insanın iştahını kabartıyor.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhaba; değişik olmuş en kısa zamanda deneyeceğim, ellerinize sağlık, sevgilerrrrr...

u.aydin dedi ki...

bayildim tarife.tam benlik.ttlimi tatli.hosgeldin evime,bloguma,bana.ben de iadei ziyarete geldim.nice paylasimlara insallah.

kalpkurabiye dedi ki...

merhabalar:) cici yorumun ve ziyaretin için çok teşekkür ederim:)
tanıdığıma tanıştığıma çok memnun oldum:))
sevgiler..

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Merhaba. Çok ilginç görünüyor. Ellerinize sağlık :)

yildiz dedi ki...

Güzel ziyaretiniz icin tsk.ediyorum.Blogunuzda ki bütün tarifleri ve sizi izlemeye aldim
Güzel bir haftasonu gecirmenizi diliyorum

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım ben geldim.
ziyaretin için teşekkür ederim.
güzel ve pratik bir tarif.
ellerine sağlık.
bence denenmeli.
seni takibe aldım canım.
:)))))))

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık canım.İlk fırsatta deneyeceğim.Seni takibe aldım.Sevgiler....

Unknown dedi ki...

Cok degisik birsey ellerine saglik...seni takibe aldim sende buyur gel istersen sevgiler

TuruncuTatlar dedi ki...

ilginiz için teşekkür ederim arkadaşlar:) bu arada belirtmek isterim çok ağır yağlı bir tatlı olmuyor içiniz rahat deneyebilirsiniz;)

çeşnici Handan dedi ki...

Çok değişik ve güzel olmuş ellerine sağlık muıtlaka deneyeceğim.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

enfes....olsada yesek diyeceğim bir tatlı olmuş....ellerinize sağlık...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Mmmm çok değişik, çok güzel bir tarif. Deneyeceğim inşallah. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

harikaaa :) bayıldım hemen deniyorum çok güzel olmuş elinize sağlık . sevgiler

Yorum Gönder