BU DA BAŞKA BİR SÜPRİZ KEK:)


İşte karşınızda kek içinde kek :) Bu tarifi ilk sevgili denizin bloğunda görmüştüm ve bunu hemen denemeliyim demiştim. Gerçekten yiyenleri görüntüsüyle şaşırtıyor. Yapması da oldukça  eğlenceli. Biraz vakit alıcı gibi gözükse de bu görüntüye doğrusu  değer :) Yakında sevgililer günü var.  Mesela bu keki  sevgililer gününde böyle kalp şeklinde yapıp sevdiğinizi mutlu edebilirsiniz , gönlünü fet edebilirsiniz ;) Ya da farklı kurabiye kalıbıyla farklı renklerle deneyebilirsiniz. Sizin hayal dünyanıza kalmış  :)

MALZEMELER:

İÇ KEKİ İÇİN :

2 Yumurta
1 Çay bardağı sıvı yağ
1 Çay bardağı şeker
1 Çay bardağı süt
1 paket vanilya 
1 paket kabartma tozu 
1.5 Su bardağı un
İstenilen renk gıda boyası
İstenilen şekilde kurabiye kalıbı


DIŞ KEKİ İÇİN:

3  Yumurta
1 Çay bardağı süt
1.5 Çay bardağı şeker
1 Çay  bardağı sıvı yağ
Yarım portakalın suyu
Bir portakalın kabuğu
1 Paket kabartma tozu 
1.5 Su bardağı un

YAPILIŞI: 

























Önce iç kekini hazırlayalım. Derin bir kapta şekerle yumurtayı çırpalım. Ardından yağını, sütünü ekleyelim karıştıralım. En son ununu, kabartma tozunu ekleyip iyice karıştıralım. En son gıda boyasını ekleyip dikdörtgen borcama ya da o boyda bir tepsiye harcımızı dökelim ve 180 derecede ısıtılmış fırında pişirmeye bırakalım. Kekimiz fırında pişerken biz diğer kekimizi hazırlayalım. Yine derin bir kapta yumurta ve şekeri çırpalım ve önce sıvı malzemeler sonra katı malzemeler olacak şekilde kekimize malzemeleri ekleyerek çırpalım. Pişen kekimizi alalım ılıyınca istediğimiz kurabiye kalıplarıyla keselim ve baton kek kalıbımızın altını yağlayalım çırptığımız kekten alt tabanını kaplayacak şekilde dökelim. Üzerine kestiğimiz kurabiyeleri sırt sırta dizelim. En son üzerine de kalan kek harcımızı dökelim ve 180 derecede pişirelim. Mutfağımıza güzel kokular yayıldıysa kekimiz pişmiş demektir. Üzerini eğer isterseniz kalan kekleri elinizde ufalayıp üzerine sevdiğiniz bir krema ile kaplayıp kek kırıntılarını üzerine serpebilirsiniz. Böylece kekinizin ihtişamını biraz daha artırmış olursunuz;)   Ben üzerini krem ole ile kapladım keke çok yakıştı kek hemen  pasta  havasına giriverdi.:) Birde önemli  hatırlatma keki alt tabana dökerken biraz cimri olun. Çünkü hamur çok olunca piştikçe kabarıyor ve  üzerindeki keklerin taşmasına ve dağılmasına sebep olabiliyor. Benimki biraz öyle oldu.




13 yorum:

Lezzet sarayı dedi ki...

Ayyy nefis olmuş, ellerine sağlık.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çokk güzel olmuş,ellerinize sağlık..Blogunuz hayırlı olsun,çok güzel olmuş..

Unknown dedi ki...

elınıze saglık cok guzel olmus sevgılıler gunu yaklasmısken ıyı fıkır

mutfagabuyrun dedi ki...

görüntü sunum o kadar güzelki canım.kıyıp kesemezdim heralde.ellerine sağlık.sevgiler.

Tarif diyarı dedi ki...

Bende yapmıştım bu nefis keki hem görüntüsüyle hemde lezzetiyle misafirlerimden tam not alan bir kekdir kendiler:))ellerinize sağlık

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık harika olmuş ayrıca arkadaşım bende de aynı sorun var dediğin yolu denedim ama yapamadım head çıkıyor ama neresine o kodu yapıştıracağım anlamadım lütfen bir kez daha anlatırmısın?

Güloanne mutfakta dedi ki...

Merhaba . canım arkadaım blog için ilgine ve alakana çok tşk.ederim.Dün üzüntümdn hiç ama hiç uyumadım.8 yıllık emek gitti diye.Çok şükür bir arkadaşım halletti çok sağolsun.Ama linkteki tr yi kaldıramadık bakıyorum sende yok
Keke bayıldım Ellerine sağlık.

elektroniksigara dedi ki...

çok lezzetli görünüyor, yapıp tadına bakmak lazım ne kadar başarılı olduğu o zaman anlaşılır

merve333@gmail.com dedi ki...

sitenizin tariflerini beğenerek uyguluyoruz...
yemek tarifleri

Güloanne mutfakta dedi ki...

Canım günaydın.Canım bu defa başka bir sorunum var yardımcı olacağınızı söylediğiniz için rica ediyorum.Yayınlarım bloggerler tarafından görünmüyor.Dün saray köftesi yayınladım ama halen 3-2-1 poğaça görünüyor.bu sorunu nasıl halledeceğim acaba.sevgiler

TuruncuTatlar dedi ki...

Ayarlar/diger/site icerik tarifi alt basligini kontrol edin. Disarida oldugum icin telefondan yaziyorum. O nedenldetayli yazamiyorum.

esradan dedi ki...

bu içiçe keke bayıldım.çok açık ve nette anlatmışsınız.emeğinize sağlık.teşekkürler.hemen denicem.sevgiler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

bu keki denemeyi çok istememe rağmen kısmet olmadı ayrıntılı ve güzel anlatmışsınız çok güzel olmuş ellerinize sağlık

Yorum Gönder