KAHVALTILIK PATATES



Hafta sonları ailecek yapacağınız kahvaltı sofralarınız için ya da sevdiklerinizle yapacağınız sohbetli, muhabbetli uzun sofralarda  her daim yer verebileceğiniz bir lezzet :) Patatesleri pişirirken  baharatının miktarını kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Daha önce bu tarifle sarımsaklı ekmekler yapmıştım sonuç ağızlara şenlikti :)

MALZEMELER:

2 Büyük patates ( Kişi sayısına göre miktarları artırabilirsiniz ve uzun olmasını tercih edin)
3-4 büyük diş sarımsak
3 Yemek kaşığı tereyağ
1 Tatlı kaşığı kekik
1 Tatlı kaşığı kuru nane
1 Çay kaşığı pul biber
Çay kaşığının ucuyla kimyon
Bir orta boy kase rendelenmiş kaşar
Tuz

YAPILIŞI:

İlk önce patateslerimizi yıkayıp soyalım. Sonra alt tarafını sonuna kadar kesmeden  aralarını ince ince dilimleyelim .Patateslerimizin  altına patatesleri kaplayacak büyüklükte  alüminyum folyo serelim .Onun da üzerine aynı büyüklükte pişirme kağıdı serelim .Bunu böyle yapmamızın sebebi alüminyum folyoyu yiyeceğimize direkt temas ettirmemek. Uzmanlar öyle söylüyor çok zararlıymış onları dikkate almak gerekli sanırım ;) Şimdi tavamıza yağımızı alalım ve eritelim. Üzerine sarımsaklarımızı  rendeleyelim. Tüm baharatlarımızı da ekleyip iyice karıştıralım.



Karışımımızı patateslerimizin içine dışına iyice sürelim.


Kaşarımızı üzerine güzelce serpelim.


En son üzerini önce pişirme kağıdını sonra da  folyoyu kapatalım ve 180 derecede ısıtılmış fırına verelim.


Patateslerimizin üzerinde kaşarlar biraz eriyince üzerini açalım ve kaşarlar kızarınca fırından çıkartalım. 
Patateslerimizi sıcakken servis edelim.




 Sevdiklerinizle mutlu pazarlar diliyorum ....


3 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

offff.bu tam benlik olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

birincisin dedi ki...

Google+ da resim gözüküyordu ama blogunda resimleri göremiyorum benden mi senden mi kaynaklı anlamadım canım.Harika bir tarif ,kahvaltı için çok güzel oluyor,ellerine sağlık,sevgiler:)

kalpkurabiye dedi ki...

fotoğrafları göremedim canım.. ama ellerine sağlık olsun.. hayal ettim ben :)
sevgiler..

Yorum Gönder