ZEBRA KURABİYE



Bir döneme damgasını vuran kurabiyeler :) Zebra kurabiye ve leopar kurabiye. Minik oğlumla uğraşırken mutfağa girip bir şeyler yapamıyordum ama yapılanları takip ediyordum. Bazen içim gidiyordu deneyemiyorum diye ama çoğu zamanda fırsat olmuyordu zaten :) Bende ne yaptım bu kurabiyeleri ve denemek istediğim tüm tarifleri bir yere not ettim ve oğlumun diş buğdayı partisi için yapılacaklar arasına ekledim .Oğlum uyuduğunda her fırsatta denemek istediğim tarifleri hazırladım ve dondurucuya attım. Dondurucu süper bir şey :) Bu kurabiyeleri de diş   buğdayı için hazırlamıştım ve masama çok hoş bir hava kattılar. Masamı da tariflerimi  ekledikten sonra paylaşacağım.:) Leopar kurabiyede hemen arkadan gelecek. Benden ayrılmayın sevgiyle kalın :)

MALZEMELER:

250 gr margarin (yumuşak)
1 Yumurta
1 Çay bardağı sıvı yağ
1 Çay bardağı nişasta
1 Su bardağı pudra şekeri
Bir paket vanilya
 Bir paket kabartma tozu
1 Yemek kaşığı kakao
Aldığınca un

YAPILIŞI:

İlk önce yumuşak margarinimizi derin bir kaba alalım .Üzerine şekerimizi ekleyip yumurtamızı kıralım ve elimizle birbirine yedirelim. Ardından üzerine sıvı yağımızı koyalım ve karıştıralım. Nişastamızı , kabartma tozu , vanilyamızı ve kontrollü olarak unumuzu  ekleyelim ve hamurumuzu yoğuralım. Hamurumuz tam kıvam almadan aşağı yukarı bir elma büyüklüğünde bir parça hamur ayıralım. Ayırdığımız hamuru kakao ile tekrar yoğuralım. Geriye kalan hamurumuzu da kulak memesi yumuşaklığında yoğuralım. İlk önce kakaolu hamurumuzdan resimdeki gibi minik parçalar yapalım. Beyaz hamurumuzu merdaneyle açalım ve üzerine kakaolu parçaları serpelim. Hamurumuz çok ince olmasın yoksa çabuk kırılıyor. Bir parmak kalınlığında olsun hamurumuz. En son hamurumuzun üzerine temiz bir poşet ya da yağlı kağıt serip tekrar çok bastırmadan merdaneyle kakaolu hamurun beyaz hamura yapışmasını sağlayalım. İstediğimiz kalıpla hamurumuzdan şekiller çıkartalım ve yağlı tepsimize dizelim. 180 derecede pembeleşinceye dek pişirelim. İşte bu kadar afiyet olsun ...




2 yorum:

vişnap dedi ki...

Canım ne güzel olmuş açıklayıcı videoda harika emeğine eline sağlık.Bende yapmak istiyorum bu zebra kurabiyelerden inşaAllah bir ara yaparım.Afiyetler olsun hayırlı geceler..

mutfagabuyrun dedi ki...

harikaaa.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Yorum Gönder